smakowo-dla-dzieci blog

Twój nowy blog

Wpisy w kategorii: Bez kategorii

Pycha i koniec. Sciagnieta, uproszczona tutejsza wersja zupy „Potato&Leek”

Zupa porowo-ziemniaczana
pol sredniego pora
2,3 ziemniaki
pol marchewki
kilka plastrow pietruszki
pol malej piersi z kurczaka
oliwa
ewentualnie - 1 ziele angielskie i maly listek laurowy

Wszystko razem w gar, zalac woda, gotowac na miekko – potem zmiksowac. Nic dodac nic ujac.

Bry!

Brak komentarzy

Blog to bedzie kulinarny, ale z przepisami na dania dla najmlodszych, bo sama wiem, jak ciezko dla nich cos wymyslic…

Na pierwszy ogien pojdzie dzisiejszy posilek Tymkowy.

Risotto ze slodkich warzyw z kurczakiem po 7mcu
1 batat
pol sredniej marchewki
kilka kostek dynii (jakiejkolwiek)
groszek zielony swiezy
2-3 plasterki pietruszki
kurczak
oliwa
ryz

Skladniki, oprocz ryzu gotujemy razem na miekko. Gotujemy ryz w nieosolonej wodzie. Po ugotowaniu razem mieszamy, rozdrabniamy widelcem lub ew. miksujemy blenderem – zalezy czy dziecko juz gryzie czy nie.
Posilek moze byc i dla mlodszych dzieci, jednak wtedy musimy ugotowac kurczaka i warzywa osobno, poniewaz wywar miesny jest dobry dla dzieci dopiero po 7 miesiacu.
Dobre, bo slodkawe, a nie jest mdle. Mozna dodac zalecane zoltko (raz na dwa dni).

Ryba po doroslemu po 7 mcu
losos kawalek ok.5cmx5cm
ziemniak
pol marchewki
oliwa

Rybe gotuje na parze, po ugotowaniu lepiej sprawdzic raz jeszczez czy nie ma zbednych osci. Ziemniaka z marchewka gotuje w woedzie z oliwa na miekko. Po ugotowaniu rybe kawalkuje i dodaje do rozdrobnionych widelcem warzyw. Posypuje swieza natka pietruszki (bardzo drobno pokrojona). Rybe powinno sie podawac ok.1-2 razy w tygodniu.


  • RSS